torsdag 24 maj 2012

Fjärde dagen.

På förskolan Arcobaleno (Regnbågen) i Guastalla välkomnas vi av både barn och vuxna, in i en fantastisk miljö som sjuder av liv och kreativitet. Jag är så förundrad över det harmoniska brus och myller av barn, material, dokumentation och vuxna som vi möter.

Jag har nog inte förstått att det kan finnas en så stor frihet i allt det organiserade. Eller tvärtom.. Det är förresten väldigt mycket jag inte har förstått. Och mina nya insikter igår, får jag inte riktigt tag på idag.. Tacksam att jag reser med en grupp människor som är öppna, nyfikna, ödmjuka och som kan bjuda på sina egna reflektioner och att vi kan skratta med oss själva, och inte nödvändigtvis åt oss själva.

För mig var det en stark upplevelse idag att uppleva barnens krativitet och fokus i de små grupperna - men framför allt barnens vänskap och värme gentemot varandra.

Miljön är så vacker och rik på material, möjligheter och berättande dokumentationer, så att jag inte kan ta in allt. Jag hoppas få återvända...

Tack Alessandra, Simon, barn, pedagoger och övrig personal på förskolan Arcobaleno!

/Carina Lindblad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar